Технологія спільного викладання в інклюзивному класі

Спільне викладання є найпоширенішим підходом співпраці в інклюзивному класі між вчителем та асистентом вчителя. Спільне викладання-це така організація освітнього простору в класі, коли два педагога спільно проводять навчання в єдиному фізичному просторі.

Спільне викладання вимагає ретельної підготовки навчального матеріалу; узгодження форм, методів навчання. Основним для співпраці вчителів є розподіл спільної відповідальності та обов’язків щодо усіх учнів класу.

В основі співпраці вчителя та асистента вчителя лежать такі чинники:

Партнерство – професійні стосунки, що вимагають поваги один до одного.

Співпраця – розвиток взаємин у процесі, тобто тісні професійні і особисті стосунки.

Відповідальність – чіткий розподіл відповідальності за усіх учнів класу. Для учнів це означає, що є два вчителя. Один з учителів може вести заняття, другий спостерігати під час уроку або надавати допомогу в роботі.

Спільне викладання передбачає таку форму роботи ,коли основний учитель визначає зміст освіти, методи навчання, навчальні види діяльності для усіх учнів, у тому числі й учнів ООП. Асистент вчителя надає підтримку окремим учням, проводить навчальні заняття з малими групами, спостерігає за учнем з ООП тощо.

Можливий варіант диференційованого викладання, коли більшість учнів у складі великої групи, а окремі учні працюють у малих групах (для отримання індивідуальної підтримки). Тоді вчитель бере на себе відповідальність за велику групу, асистент учителя працює з малою групою.

Перевагами спільного викладання є можливість залучення всіх учнів класу до того чи іншого виду роботи під час уроку, урізноманітнення форм та методів викладання навчального матеріалу, ефективний моніторинг актуальних потреб учнів, реалізація індивідуального супроводу дитини з ООП.

Підготувала вчитель-дефектолог Л. Дубницька

Прокрутити вгору