Особливості роботи з дітьми, які мають труднощі у навчанні

  1. Місце за партою повинно бути навпроти дошки.
  2. На стінах класної кімнати повинно бути якнайменше предметів, які відволікають.
  3. Говорити необхідно спокійно, чітко, не поспішаючи, по можливості намагатися не реагувати на провокативні вчинки учня.
  4. Обов’язковим є зоровий контакт з дитиною. Зоровий контакт допомагає дитині сконцентрувати увагу, не відволікатися.
  5. При спілкуванні з дитиною, для кращої концентрації її уваги, повинна застосовуватись система чітких і коротких вказівок: „послухай”, «зупинись», «запам’ятай», «подумай». Щоб звернути на себе увагу учнів, вчитель може застосовувати систему жестів, міміку: підняти палець, покласти руку на плече дитини, похитати головою і т.д.
  6. Інструкції повинні бути короткими і простими.
  7. Обов’язково треба попросити учня повторити, що він повинен зробити.
  8. Для кожного виду роботи необхідно давати спеціальні інструкції.
  9. Щоб допомогти дитині компенсувати в роботі свої слабкі сторони, необхідно спиратися на сильні.
  10. Необхідно заохочувати учня не тільки за хороші результати, але і за старанність, бажання працювати.
  11. Якщо учень повністю втратив контроль над собою, не слід робити різких зауважень, кричати на нього. Необхідно відволікти його, відвести в спокійне місце, можна вмити холодною водою, заспокоїти. Поки дитина не заспокоїться, вона не почує Ваших зауважень і не зрозуміє, що Ви від неї хочете, але коли заспокоїться, можна буде обговорити те, що сталося. Учень повинен усвідомити свою поведінку.
Прокрутити вгору