Спостерігаємо за транспортом
- Порахуй, скільки автомобілів, автобусів,
тролейбусів трапилося по дорозі.
- Розкажи, якими вони бувають?
- Як їх можна назвати одним словом? (Транспорт)
- Згадай скільки дверей / коліс в автобуса.
- Який вид транспорту ти ще знаєш? (Водний човник, пароплав,
повітряний – літак, вертоліт, наземний – машина велосипед тощо).
Закінчи речення
Маринка не пішла сьогодні в школу, тому що… (захворіла.)
- Я не хочу спати, тому що… (ще рано).
- Ми поїдемо завтра в ліс, якщо… (буде хороша погода).
- Мама пішла в магазин, щоб (купити продукти).
Кішка залізла на дерево, щоб (урятуватися від собаки)
Вивчаємо все живе
- Розкажи, скільки дорослих / дітей / тварин трапилося нам на шляху.
Опиши їх.
- Які вони? (Веселі сумні, старі молоді худенькі, великі тoщo).
- Придумай загадку про них.
Частіше ставте питання такого типу: - Хто це маленький, пухнастий, з вусами й нявкає?
Відгадай, що я бачу
Запропонуйте дитині відгадати слово, яке ви задумали, користуючись словами-підказками:
- Високий, цегляний, багатоповерховий (будинок)
- Маленький, сіренький, уміє літати, цвірінькає. (горобець).
- Гарна, колюча, приємно пахне, може бути різних кольорів. (троянда).
Хто ким був чи що, чим було?
Запитайте в дитини: ким /чим раніше було курча (яйцем), кінь (лошам), жаба (пуголовком), метелик (гусінню), черевики (шкірою), сорочка (тканиною), риба (ікринкою), шафа (дошкою), хліб (борошном),
велосипед (залізом), светр (вовною) тощо.
Чарівні окуляри
Уяви, що в тебе с чарівні окуляри. Коли їх одягаєш, то все навколо стає зеленим (синім, червоним тощо). Поглянь навколо і скажи якого кольору все стало.
Варіантів гри може бути багато.
Дорогі наші мами і тата!
Це лише мала частина ігор, які ви можете запропонувати малюкові дорогою в ясла-садок і додому. Сподіваємося, вони стануть вам у пригоді.
Грайтеся разом з дитиною, спілкуйтеся з нею. Тоді на вас обов’язково чекатиме успіх!
Поради батькам
для розвитку мовлення
дитини
КУ “Інклюзивно-ресурсний центр”