Моніторинг динаміки розвитку дитини з ООП та її навчальних досягнень у відповідності до розробленої ІПР

Відповідно до Закону України «Про освіту», індивідуальна програма розвитку дитини з особливими освітніми потребами – документ, що забезпечує  індивідуалізацію навчання особи з особливими освітніми потребами, закріплює перелік необхідних психолого-педагогічних, корекційних послуг для розвитку дитини та розробляється групою фахівців з обов’язковим залученням батьків дитини задля визначення конкретних стратегій і підходів до навчання.

Важливим етапом виконання ІПР дитини з ООП є моніторинг реалізації завдань, цілей, стратегій, які поставлені в ІПР для цих дітей командою психолого-педагогічного супроводу.

         Моніторинг реалізації ІПР, її перегляд, внесення змін здійснюється командою двічі на рік. Метою моніторингу реалізації ІПР є:

  • Встановлення відповідності індивідуальної програми особливим освітнім потребам учня;
  • Оцінка рівня відповідності отриманих результатів індивідуальним очікуванням, які прогнозувалися в ІПР;
  • Виявлення труднощів у реалізації ІПР, та ухвалення рішень щодо їх усунення;
  • Уточнення впливу реалізації ІПР на розвиток учня;
  • Перегляд і уточнення цілей та завдань ІПР.

Невід’ємною складовою процесу моніторингу є оцінка динаміки розвитку дитини з ООП, збирання відомостей про її успіхи (учнівські роботи, контрольні листки, результати тестів тощо). Усі члени команди ППС, залучені до розроблення ІПР, здійснюють моніторинг досягнень учня, внаслідок чого роблять висновок про ефективність стратегій, які застосовувалися. Діяльність дитини оцінюється не лише з позицій набутих знань, а, передусім, - з позицій прогресивного розвитку. З цією метою використовується метод портфоліо (накопичувальна система оцінювання, що передбачає збір різних видів робіт, які засвідчують рух в індивідуальному розвитку дитини, активне залучення дитини до життя колективу і т.д.).

         Під час моніторингу реалізації ІПР і динаміки розвитку учня важливо встановити чинники, що зумовили відповідний рівень досягнення індивідуальних очікуваних результатів, визначених ІПР.

         Коли успішність учня є нижчою очікуваного рівня, причиною цього може бути недостатність інформації про потенційні можливості учня і його потреби, що вимагає збору і розгляду додаткової інформації. Якщо встановлено, що стратегії, адаптації чи інші компоненти ІПР є невідповідними, здійснюється детальний аналіз та їх перегляд.

         Таким чином індивідуальна програма розвитку дитини з ООП є:

  • Освітнім маршрутом дитини, що визначає її індивідуальні цілі навчання і розвитку;
  • Планом дій для педагогів, які організовують освітній процес з урахуванням потреб і можливостей дитини;
  • Гнучким робочим документом планування роботи з дитиною та інструментом оцінювання її досягнень, що постійно переглядається і, в разі потреби, коригується.

 

Підготувала вчитель-дефектолог Л. Дубницька

©2021 Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Лебединської міської ради Сумської області

Search