Методичні рекомендації для батьків дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації навчання та розвитку дітей в умовах карантину

Рекомендації батькам дітей зі СДУГ щодо особливостей організації побуту, навчально-виховної діяльності, міжособистісної взаємодії під час карантину.

Враховуючи психофізичні особливості дітей з синдром дефіциту уваги з гіперактивністю (далі – СДУГ), їхні можливості та потреби, пропонуємо батькам в період карантину скористатися такими рекомендаціями:

  1. Домовитись із педагогом про розміщення домашнього завдання на сайті, у Вайбері (шкільній групі), електронній платформі тощо з метою спрямування діяльності власної дитини і за потреби допомогти їй.
  2. Якщо дитина має проблеми із письмовим оформленням завдання, можна запропонувати їй усну форму відповіді (використання онлайн режиму, голосових повідомлень, телефону тощо), узгодивши це питання з вчителем.
  3. Діти зі СДУГ швидко втомлюються, тому до режиму дня слід обов’язково включити денний сон. До виконання домашнього завдання доцільно приступати після денного сну та корекційної гімнастики.
  4. Не змушуйте дитину виконувати надмірну кількість завдань. Таке виконання має бути дозованим.
  5. Під час виконання домашнього завдання дозволяйте дитині сидіти так, як їй зручно, за потреби – встати і пройтись по кімнаті. Надмірна суворість призведе лише до їх емоційного зриву.
  6. Приділяйте час оздоровленню та психічному розвантаженню малюка: регулярне провітрювання приміщення, прийняття ванни, фізична зарядка, вправи на релаксацію, використання танцювальних елементів, слухання спокійної музики тощо.
  7. Залучайте дитину до систематичного виконання побутових обов’язків: прибирання квартири, миття посуду, поливання квітів, догляд за домашніми тваринами тощо. Однак пам’ятайте, що доручення мають відповідати віку, рівню розвитку та здібностям дитини.
  8. Під час проведення навчальних занять ураховуйте індивідуальні особливості Вашої дитини.
  9. Частіше хваліть дитину. Діти зі СДУГ покарань не сприймають, однак дуже чутливі до заохочень.
  10. Під час виконання домашнього завдання разом з дитиною не відволікайтеся на інші справи (метушливість батьків передається дітям, які будуть хвилюватися).
  11. Складне (або велике за обсягом) домашнє завдання розподіліть на частини (вказівки батьків мають бути конкретними: бери щоденник, сідай за стіл, відкривай зошит і т.д.). Згодом дитина всі ці дії виконуватиме самостійно.
  12. Використовуйте таймер (за допомогою наочних годинників різних видів гіперактивні діти контролюють власну швидкість виконання завдання, на який відведений певний час).
  13. З метою профілактики перевтоми робіть зупинки під час підготовки домашнього завдання (або виконання певного виду діяльності). Це можуть бути п’ятихвилинні перерви кожні 20 хвилин, перерви між завданнями – 10-15 хвилин. У період відпочинку заборонено використовувати будь-які гаджети, під час перерви дитина повинна виявляти свою активність – рухатися, стрибати, дивитися у вікно, пити воду, їсти яблуко тощо).
  14. Привчайте дитину до підтримання порядку на її робочому столі (парті). Вона особисто має слідкувати за тим, щоб на столі не було зайвих предметів.
  15. Швидка втомлюваність дитини зі СДУГ не залишить у неї сил на якісне виконання домашнього завдання у чистовику, тому від чернетки доцільно відмовитися.
  16. Разом із дитиною складіть список завдань і розмістіть його на видному місці,девона зможе самостійно викреслювати чи позначати виконані завдання. У такий спосіб дитина вчиться самостійності, відповідальності та самоконтролю. Якщо необхідно, спокійно порадьте їй перевірити список.
  17. Складіть для дитини режим раціонального харчування та дотримуватися його: уникайте їжі та напоїв з великою кількістю барвників, консервантів, харчових домішок.
  18. Привчіть дитину до чіткого розпорядку дня.
  19. Складіть із дитиною перелік справ, які робити можна, а які – не дозволяється.
  20. Спрямовуйте активність дитини на позитивні справи.
  21. У випадку необхідності підтримайте дитину і надайте їй допомогу.
  22. Зберігайте спокій у будь-яких ситуаціях, будьте терплячими.
  23. Навчіть дитину контролювати свої почуття та емоції. З цією метою необхідно показувати переваги спокійної поведінки на життєвих прикладах, разом з дитиною визначити правила поведінки в різних ситуаціях.

Виконання батьками зазначених рекомендацій допоможе їм краще організувати навчальний процес дитини зі СДУГ у домашніх умовах, створити сприятливе середовище для її розвитку та зберегти сімейне благополуччя.

 

Підготувала вчитель-дефектолог КУ ІРЦ ЛМР Л. Дубницька

©2021 Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Лебединської міської ради Сумської області

Search