Слово  до батьків.


Шановні батьки, бабусі, дідусі та всі, кому не байдуже мовлення дитини!

Коли починати займатися з дитиною? Змалку, від самого народження.

Але особливо важливим є вік 3-6 років, коли необхідно приділяти мовленню дитини окрему увагу. Розвивати мовлення можна тоді, коли ви граєте з малюком, годуєте його, гуляєте, спілкуєтесь із ним.

Що робити, якщо ваша дитина неправильно вимовляє деякі звуки? Інколи достатньо, щоб дитина почула правильну вимову дорослих, повторила за ними і почала правильно вимовляти важливий звук. Але іноді цього буває замало і звуки не вдаються. Тоді батькам треба набратися терпіння і почати заняття. Із дитиною треба регулярно працювати, робити  зарядку для губ і язика, виконувати ігрові вправи, які розвивають загальну і дрібну моторику, вчити вірші і скоромовки.

Маленька дитина не   відразу оволодіває правильною вимовою, навіть при  нормальному мовленнєвому розвитку.

Багато звуків дитина вимовляє майже без зусиль: м, н, т, п і, звичайно, голосні звуки. Найважче даються шиплячі: ж, ш, ч, свистячі: с, з, ц, а також сонорні: р, л.

Неправильна вимова в дітей  до 3 років не є відхиленням від норми. Але не пізніше 5-6 років дитина має володіти правильною вимовою всіх звуків рідної мови. Після цього віку будь-які порушення у вимові звуків вважаються дефектом звуковимови.

Наведемо таблицю, яка допоможе вам слідкувати за своєчасною появою в мовленні дитини різних звуків.

Вік дитини

1-2 роки

     2-3 роки

3-5 років

5-6 років

Звуки

А О Е П Б М

І И У Ф В Т Д Н К Г Х Й

С З Ц Ш Ж Ч Щ

Л Р

 

Правила  спілкування з дитиною

  • Ваше мовлення має бути взірцем для наслідування. Дитині не слід чути неправильну вимову.
  • Не можна сміятися з того, що дитина неправильно вимовляє слова.
  • Не треба повторювати за дитиною неправильну вимову, закріплюючи тим хибні зразки.



Правила організації занять.

  • Не критикуйте дитину, не смійтеся з неї.
  • Підбадьорюйте малюка, кажіть, що йому все вдасться.
  • Спочатку самі покажіть, як виконувати ту чи іншу вправу, а потім попросіть малюка повторити.
  • Регулярно виділяйте час вправам для загальної і дрібної моторики, для розвитку дихання, міміки, а також не забувайте про артикуляційні вправи. Проводячи заняття в комплексі, ви досягнете кращих результатів.
  • Починайте заняття тільки тоді, коли і дитина, і ви маєте гарний настрій.
©2021 Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Лебединської міської ради Сумської області

Search